OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Informasjon til våre leverandører om fakturaadresse Rødøy kommune, organisasjonsnummer 945 717 173

Våre fakturabehandlingsrutiner av innkommende fakturaer er:

Faktura/kreditnota skal om bare mulig sendes elektronisk, dette for å sikre effektiv behandling og redusere postmengden.

Fakturamottaker er:
Rødøy kommune
Vågaveien 100
8185 Vågaholmen

Disse formatene vil bli godtatt:

Forutsetninger for å sende faktura via e-post:

  • E-posten skal bare inneholde vedlegg med filtype PDF.
  • Vedlegget skal bare inneholde én faktura eller kreditnota.
  • Teksten i e-posten blir ikke lest manuelt, det vil derfor ikke være mulig å gi beskjeder om manuell overstyring eller behandling gjennom teksten.

 Alle faktura skal merkes med:

  • Avdeling/Ansvar.
  • Bestiller/Vår referanse.
  • Profilnummer ved gjentakende fakturering - kontakt økonomiavdeling for å få tildelt profilnummer.
  • Eventuelt kostnadssted.
  • Eventuelt prosjektnummer.
  • Bestiller/Vår referanse

Vær oppmerksom på:

  • Standard betalingsbetingelse ønskes satt til 30 dager for elektroniske fakturaer, og 45 dager dersom faktura sendes via post.
  • Faktura med feil fakturamottaker vil bli avvist og returnert.
  • Faktura som inneholder merverdiavgift, men der fakturaens formkrav ikke er etter forskrift, vil bli avvist og returnert.

Merk at uansett forsendelsesmåte, så er det kun fakturaer/kreditnotaer med nødvendige vedlegg som skal sendes til vår fakturaadresse. Ordrebekreftelser, rekvisisjoner og lignende, skal sendes til vår vanlige adresse postmottak@rodoy.kommune.no.

For å sikre god fakturabehandling og rettidig betaling, er det viktig at dere følger våre retningslinjer.

Reidar Hjelmseth
Økonomisjef
Økonomiavdelingen
E-post
Telefon +47 75 09 80 12
Til toppen