Besøk oss på facebook

Facebook Facebook

Galleri

Fotograf: Oda Engøy
Rødøyfjorden, Værnestinden i bakgrunnen
Oda Engøy

Hva skjer?

oktober 2017
mationtofr
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Kommende hendelser

Kontaktinformasjon

Økonomiavdelingen
Rødøy rådhus, Vågaholmen
8185 Vågaholmen
E-post : lr@rodoy.kommune.no
Telefon
: 75 09 80 12

Faks
: 75 09 80 16

Rødøy det gode liv

Rødøy det gode liv Rødøy det gode liv

Bredbånd og mobiltelefoni, informasjonsside

Bredbånd Bredbånd og mobiltelefoni, informasjonsside

Kommunekart

Polarsirkelportalen Polarsirkelportalen

Kommunereform

Bedre kommune Kommunereform informasjonsside

Skatteavdelingen

Informasjon fra Skatteoppkreveren i Rødøy kommune

Skatteoppkreveren i Rødøy jobber med regnskapsføring og innkreving av skatt, skattetrekk og arbeidsgiveravgift, informasjon til og kontroll av arbeidsgivere.

Skatteoppkrever: Lise Rådal  

Telefon: 75 09 80 13 / 75 09 80 12

E-post: kjell.arnfinn.oland@rodoy.kommune.no, lr@rodoy.kommune.no

Besøksadresse:

Kommunehuset, 8185 Vågaholmen

Åpningstid:

Kl 08.00-15.30

Postadresse:

Skatteoppkreveren i Rødøy, Kommunehuset, 8185 Vågaholmen

 

Betalingsinformasjon

Skatt og avgifter skal betales til konto 6345.06.18367

KID beregnes her

Hvem er du/hva søker du opplysninger om?

Personlig skatteyter

Bedrift og organisasjon  

Utenlandske arbeidsgiver/arbeidstaker

 

Aktuelt nå

Skatteattest kan du få fra oss eller bestille på Altinn

Skatteoppgjør

Når Skatteetaten har behandlet selvangivelsen din får du et skatteoppgjør – tidligst i juni.

Det er da du får vite om du får igjen penger på skatten, eller om du må betale restskatt. For å unngå restskatt og rentetillegg på restskatt, kan du innbetale tilleggsforskudd innen 31.mai. Spørsmål vedrørende ligning, rettes til Skatteetaten - Skatt Nord.

Ta kontakt med Skatt Nord på tlf. 800 80 000 eller postadresse: Postboks 6310, 9293 Tromsø    

 

Elektronisk skattekort innføres fra 2014

Fra 2014 vil ikke skattekortet bli tilsendt på papir, les mer her

Arbeidsgiver skal innhente skattekort for sine ansatte elektronisk, les mer her

 

A-melding

Rapportering av lønns- og ansettelsesforhold til Skatteetaten, NAV og Statistisk sentralbyrå (SSB) er samlet i a-meldingen og skal sendes inn hver måned av alle som utbetaler lønn, pensjon og andre ytelser. A-meldingen inneholder opplysninger om lønn og ytelser, i tillegg til status på alle arbeidsforhold. Etter du har sendt a-meldingen får du en tilbakemelding, og du må korrigere eventuelle feil eller mangler. Enkeltmannsforetak uten ansatte skal ikke levere a-melding.

A-meldingen har erstattet lønns- og trekkoppgave, terminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk, årsoppgave for arbeidsgiveravgift / følgeskriv til lønns- og trekkoppgave, melding til Aa-registeret og oppgave til lønnsstatistikk.

A-meldingen sendes gjennom lønnssystem, regnskapsfører, eller direkte registrering i Altinn. Du skal sende inn a-meldingen senest den 5. i måneden etter utbetaling av lønn eller ytelser, les mer her

 

Sist oppdatert 17.02.2016

Nyttige lenker:

                http://www.skatteetaten.no

                http://www.brreg.no   (Brønnøysundregistrene)

                http://altinn.no