Besøk oss på facebook

Facebook Facebook

Galleri

Fotograf: Kitt Grønningsæter
Hestmannen
Kitt Grønningsæter

Hva skjer?

januar 2018
mationtofr
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234

Kontaktinformasjon

Økonomiavdelingen
Rødøy rådhus, Vågaholmen
8185 Vågaholmen
E-post : reidar.hjelmseth@rodoy.kommune..
Telefon
: 75 09 80 12

Faks
: 75 09 80 16

Rødøy det gode liv

Rødøy det gode liv Rødøy det gode liv

Bredbånd og mobiltelefoni, informasjonsside

Bredbånd Bredbånd og mobiltelefoni, informasjonsside

Kommunekart

Polarsirkelportalen Polarsirkelportalen

Kommunereform

Bedre kommune Kommunereform informasjonsside

Skatteavdelingen

Informasjon fra Skatteoppkreveren i Rødøy kommune

Skatteoppkreveren i Rødøy jobber med regnskapsføring og innkreving av skatt, skattetrekk og arbeidsgiveravgift, informasjon til og kontroll av arbeidsgivere.

Skatteoppkrever: Reidar Hjelmseth  

Telefon: 75 09 80 13 / 75 09 80 12

E-post: kjell.arnfinn.oland@rodoy.kommune.no, reidar.hjelmseth@rodoy.kommune.no

Besøksadresse:

Kommunehuset, 8185 Vågaholmen

Åpningstid:

Kl 08.00-15.30

Postadresse:

Skatteoppkreveren i Rødøy, Kommunehuset, 8185 Vågaholmen

 

Betalingsinformasjon

Skatt og avgifter skal betales til konto 6345.06.18367

KID beregnes her

Hvem er du/hva søker du opplysninger om?

Personlig skatteyter

Bedrift og organisasjon  

Utenlandske arbeidsgiver/arbeidstaker

 

Aktuelt nå

Skatteattest kan du få fra oss eller bestille på Altinn

Skatteoppgjør

Når Skatteetaten har behandlet selvangivelsen din får du et skatteoppgjør – tidligst i juni.

Det er da du får vite om du får igjen penger på skatten, eller om du må betale restskatt. For å unngå restskatt og rentetillegg på restskatt, kan du innbetale tilleggsforskudd innen 31.mai. Spørsmål vedrørende ligning, rettes til Skatteetaten - Skatt Nord.

Ta kontakt med Skatt Nord på tlf. 800 80 000 eller postadresse: Postboks 6310, 9293 Tromsø    

 

Elektronisk skattekort innføres fra 2014

Fra 2014 vil ikke skattekortet bli tilsendt på papir, les mer her

Arbeidsgiver skal innhente skattekort for sine ansatte elektronisk, les mer her

 

A-melding

Rapportering av lønns- og ansettelsesforhold til Skatteetaten, NAV og Statistisk sentralbyrå (SSB) er samlet i a-meldingen og skal sendes inn hver måned av alle som utbetaler lønn, pensjon og andre ytelser. A-meldingen inneholder opplysninger om lønn og ytelser, i tillegg til status på alle arbeidsforhold. Etter du har sendt a-meldingen får du en tilbakemelding, og du må korrigere eventuelle feil eller mangler. Enkeltmannsforetak uten ansatte skal ikke levere a-melding.

A-meldingen har erstattet lønns- og trekkoppgave, terminoppgave for arbeidsgiveravgift og forskuddstrekk, årsoppgave for arbeidsgiveravgift / følgeskriv til lønns- og trekkoppgave, melding til Aa-registeret og oppgave til lønnsstatistikk.

A-meldingen sendes gjennom lønnssystem, regnskapsfører, eller direkte registrering i Altinn. Du skal sende inn a-meldingen senest den 5. i måneden etter utbetaling av lønn eller ytelser, les mer her.

Nyttige lenker:

                http://www.skatteetaten.no

                http://www.brreg.no   (Brønnøysundregistrene)

                http://altinn.no

Sist endret 02.01.2018