Har du bolig å leie ut til flyktninger fra Ukraina?

Rødøy kommune har mottatt anmodning fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet (IMDi) om bosetting av 30 flyktninger i år 2023. For å få dette til, vil det være behov for flere utleieboliger/-leiligheter. Ønsker du å leie ut bolig/leilighet til flyktninger fra Ukraina, finner du mer informasjon og skjema her.

Slik melder du inn bolig

Fremover er det et særlig behov for boenheter med 1 og 3 soverom til bosetting av enslige og familier. Dersom du har en boenhet du ønsker å tilby, bruk skjemaet via lenken under og fyll inn informasjon. Boligene/leilighetene som meldes inn må være godkjent for beboelse, selvstendige og uten andre beboere i samme boenhet.
Etter innsending av boligskjema vurderes leiepris, eiendomsopplysninger og beliggenhet i forhold til offentlig transport. Om dette blir godkjent av kommunen, følger en fysisk befaring av boenheten og eventuell kontraktinngåelse.

Spørsmål og svar

Melde inn bolig for leie til flyktninger

Vil du heller sende beskjed på epost? Husk å oppgi navn og kontaktinformasjon, adresse og beskrivelse av bolig, leiepris og når ledig. Meldingen skal sendes til postmottak@rodoy.kommune.no