Tjongsfjord skole vinnere av landsfinale

Niende klasse fra Tjongsfjord skole har spilt mot andre niendeklassinger i hele landet i landsfinale i sjakk: Sjakk9ern.

Gratis visning av den ukrainske familiefilmen "Mavka- Skogens sjel"

Alle er velkomne til GRATIS bygdekino kl. 16.00 onsdag 22. mai på Jektvik grendehus. Gratis popcorn til filmen og muligheter for sosialt samvær etterpå.

Generelt bålforbud fra 15. april til 15. september

Rødøy kommune oppfordrer på det sterkeste at innbyggere følger nasjonale regler for bålbrenning.

Besøk i kretsene

Ordføreren ønsker å fortsette besøksrunden i kretsene i Rødøy, og besøker Selsøyvik krets i morgen 23. april, og Gjerøy lørdag 27. april.

Informasjon om bredbåndsutbygging i områdene Hestmona/Storselsøy og Nesøy

Telenor har etter anbudsprosess fått i oppdrag fra Lurøy og Rødøy kommune og bygge bredbånd på Hestmona/Storselsøy og på Nesøy. Utbyggingen skal være ferdig i overgangen 2024/25.

Avtale med næringsrådgiver er inngått

Fra og med 1. april 2024 trer ny avtale om konsulenttjenester innen næringsrådgivning i kraft. Avtalen er inngått med Norwegian Sounddesign and Management as v/Rolf Inge Sleipnes. Varighet er ett år, med opsjon på ett års forlengelse.

Åpning av musikkrom

I samarbeid med Rødøy kommunale musikk- og kulturskole åpner vi vårt nye øvingsrom for musikk onsdag 13. mars.

Datakurs for seniorer

Gjennom vinteren 2023-2024 ble det gjennomført 5 kvelder med datakurs for seniorer på Jektvik grendehus.   Arrangør var helsestasjon for seniorer v/Yvonne Aag Engen.

Folkehelseprofil 2024

Folkehelseprofiler for 2024 er publisert.

Rødøyprisen 2023

I kommunestyremøtet 21. februar 2024, var det overrekkelse av Rødøyprisen 2023 til Malin Arntsen.