Pressemelding

Prøv Rødøy: Allerede fått 7 nye tilflyttere, og har plass til mange flere! Nå vil vi inspirere nasjonalt og lanserer prøvrødøy.no

Lansering av prøvrødøy.no: 8. september kl. 10.00.

Utsikt fra Rødøyløva Terje Rakke

Med ønske om å tiltrekke flere innbyggere til kommunen, vedtok kommunestyret i Rødøy tilflyttings- og rekrutteringsprosjektet “Prøv Rødøy” med unike virkemidler som gratis bolig i et helt år, opptil 200 000 kr i støtte til bygging eller kjøp av bolig, kommunalt rentefritt etableringslån og halv pris på barnehageplass. Siden prosjektet ble lansert regionalt 1. mars i år har det allerede resultert i 7 nye tilflyttere, og søknadsbunken er ennå ikke tom.

Sitat, kommunedirektør Harald Einar Erichsen:
“Vi har fortsatt kapasitet til å bosette flere. Vi har også 13 ledige stillinger utlyst for øyeblikket, så dette er en god anledning til å kvalifisere seg til Prøv Rødøy-virkemidlene som jo krever at du flytter hit og får fast jobb her”.

Rødøy kommune er stolte av å lansere en egen portal for Prøv Rødøy, prøvrødøy.no, der målet er å inspirere og informere mennesker om de attraktive virkemidlene, og ikke minst om livet i vår vakre kommune. Portalen inngår som en del av en markedsføringsstrategi som vil sørge for at Prøv Rødøy og Rødøy kommune annonseres på tvers av alt fra sosiale medier til Google og nettaviser.

Sitat, ordfører, Inger Monsen:
Vi sørger nå for at alle som er interessert i å oppleve det gode liv i Rødøy får den informasjonen de trenger. I tillegg viser portalen virkelig hvor flott det er her, og gir de som ikke kjenner kommunen et inntrykk av hvordan livet er her. Jeg tror at det gode liv i Rødøy er noe mange drømmer om, og at mange nå lar seg friste og sender oss en søknad!”

For mer informasjon om Rødøy og Prøv Rødøy-prosjektet, se prøvrødøy.no.

Kommunestyret i Rødøy 2019-2023