Støtte fra bolystfond

Rødøy kommunestyret har i møte 21. mars 2024, sak 26/2024, vedtatt retningslinjer for bolystfond. Første søknadsfrist er 1. september 2024.

Rammeavtale for vintervedlikehold 2024-2029

Vi gjennomfører nå en åpen anbudskonkurranse for inngåelse av rammeavtale som omfatter vintervedlikehold på kommunale veger. Formålet er å inngå en rammeavtale for 5 år. Det kommunale veinettet er inndelt i 20 roder. Gjennom denne konkurransen har du mulighet til å gi tilbud på en eller flere roder. Hver rode er beskrevet i vedleggene, og det er mulighet til å gi tilbud på en eller flere roder Hvis en leverandør ønsker å inngi tilbud på flere av delkontraktene, må de inngi tilbud på hver av de aktuelle rodene. Kunngjøringsdetaljer finnes her på kommunens nettside.  Det er viktig at leverandører leser nøye gjennom disse før innlevering av tilbud. Frist for levering av tilbud er 26. august 2024 kl. 12:00.

Brukerundersøkelse helse- og omsorgstjenester

Helse- og omsorgsetaten skal gjennomføre brukerundersøkelse hos innbyggere som mottar omsorgstjenester fra Rødøy kommune. Undersøkelsen er en del av vårt kvalitetsforbedrende arbeid.

Sentralbord i Rødøy kommune: Redusert åpningstid i sommer

Vi har redusert åpningstid på sentralbordet i sommer.  Åpningstiden i perioden fra 14. juni til 30. august  vil være mellom kl. 10.00 og 14.00 .

Folkehelseuka 2024

07.-15. september går Folkehelseuka 2024 av stabelen og Rødøy kommune ønsker å invitere ALLE: Lag og foreninger, skoler, barnehager, sykehjem, bedrifter, innflyttere, innbyggere, eldre og unge til å bidra i markeringen.

Tjongsfjord skole vinnere av landsfinale

Niende klasse fra Tjongsfjord skole har spilt mot andre niendeklassinger i hele landet i landsfinale i sjakk: Sjakk9ern.

Informasjon om bredbåndsutbygging i områdene Hestmona/Storselsøy og Nesøy

Telenor har etter anbudsprosess fått i oppdrag fra Lurøy og Rødøy kommune og bygge bredbånd på Hestmona/Storselsøy og på Nesøy. Utbyggingen skal være ferdig i overgangen 2024/25.

Åpning av musikkrom

I samarbeid med Rødøy kommunale musikk- og kulturskole åpner vi vårt nye øvingsrom for musikk onsdag 13. mars.

Åpning av BUA Rødøy

Vi har gleden av å invitere til kommunens innbyggere til offisiell åpning av utlånsordningen BUA Rødøy onsdag 26. juni kl. 13.00

Datakurs for seniorer

Gjennom vinteren 2023-2024 ble det gjennomført 5 kvelder med datakurs for seniorer på Jektvik grendehus.   Arrangør var helsestasjon for seniorer v/Yvonne Aag Engen.